19 timmar

Just nu har jag mina sista timmar i LA, där solen skiner som den alltid gör. Jag kommer mellanlanda i både Phoenix och London innan jag anländer i Köpenhamn. Vi åkte hemifrån runt 10.30 då jag var tvungen att väga väskan på UPS. Vi valde att köra PCH (Pacific Coast Highway) vägen som är längs med kusten genom Malibu. Det är en magisk väg och om ni har vägarna förbi så rekommenderar jag starkt att ni kör den vägen någon gång. Vi gjorde ett sista stopp på Chipotle då jag ville ha det en sista gång. Jag älskar maten där. Jag kommer flyga i 19 timmar vilket är mycket men det är värt tiden eftersom det jag upplevt i USA är det bästa man kan beskåda. I love life here. Jag har haft det så bra här och gjort så mycket med underbara människor som jag kommer ha livet ut oavsett vart man bosätter sig. Jag hoppas ni gillat det jag delat av resan och lovar att dela mer av det roliga som händer i mitt liv from now on. Ha en bra kväll alla

Sverige USA frihet glädje kärlek livet resa semester vänner äventyr

Dinner and last moments

Som jag sa igår bestämde vi oss för att gå till Zaytoon och ha en sista middag tillsammans. Det blev bara jag, Amine och hans flickvän Alexandra. Det blev en mysig kväll med god mat och arabisk musik i bakgrunden. Det jag älskar med restaurangen mest är miljön. Det är så mysigt att sitta där och bara ta det lugnt. Det är så fridfullt att man inte vill lämna. Jag har även packat väskorna och är redo att åka hem. Jag känner att det var lagom med en vecka eftersom jag har så mycket i skolan och känner mig faktiskt stressad över att jag har två tentor och projektarbeten. Mina delar i projektarbetena är klara men själva arbetet är långt ifrån klar eftersom det finns andra medlemmar som måste komplettera och fixa till i sina texter. I alla fall ska jag inte sitta här och klaga över mina bekymmer utan säga att denna resan varit hur bra som helst och jag åker tillbaka med glädje och ny energi. Jag rekommenderar alla att åka över till USA. Cali har så mycket att erbjuda för både unga och äldre. Jag åker från Santa Barbara runt 10.30 för jag ska först väga mina väskor på FedEx sen åker vi iväg till LAX där min färd börjar mot underbara Sverige som jag saknat. Ha det bra tills dess. Jag är framme på Kastrup 31 december 19.05 så jag har tid att förbereda mig för nyår. Gott Nytt år folk. Jag kommer försöka blogga när jag kommer hem på kvällen men om inte det blir av så kommer jag troligtvis uppdatera den 1 januari 2016.

2016närmarsig Börjanpåettäventyr Destinationunclear GOTTNYTTÅR LosAngeles USA Viärframtiden WorldWide flyg frihet jordenrunt livet mat motframgång resa världen

LAST DAY

Sista dagen i detta underbara land. Det finns inget som gör att jag ångrar att jag åkte hit utan allt har gått bättre än planerat. Jag skapar mina minnen med människor jag älskar och mår bra med. Idag ska jag ta det lite lugnt, fixa det sista samt köpa några presenter. Senare mot kvällen blir det en underbar middag på Zaytoon. Jag har blivit förkyld vilket är jobbigt... Men sånt händer och man får köra på som vanligt och inte tänka på att man blivit sjuk! (Bild tagen inne i Last King butiken)

glädje livet mat presenter shopping sol vänner